Autobelettering

Een auto met reclame is jouw grootste visitekaartje. Overal waar de auto gaat en staat, is jouw bedrijf ook zichtbaar. Een goed autoreclame ontwerp en een hoogwaardige afwerking zorgen er voor dat de belettering van grote meerwaarde is.

Wat is er allemaal mogelijk?

Eigenlijk is niets te gek. Van enkel een kleine subtiele URL achter op de klep van een sales-auto tot een volledig gewrapte bedrijfsbus waarbij de originele kleur nagenoeg niet terug te herleiden is. Een matgroene wrap op de auto, of juist een print met luipaardmotief? Geen probleem!

Do's & Don'ts

Do: Huisstijl aanhouden - Het is belangrijk om de herkenbaarheid van jouw bedrijf te waarborgen. Dit betekent dat de belettering naadloos aansluit op jouw bestaande visitekaartjes, website, flyers, bedrijfskleding etcetera. Wat niet inhoudt dat het exact hetzelfde moet zijn, maar dat alles waar jouw logo op staat hetzelfde uitstraalt in herkenbaarheid.

 

Do: Vergelijk peren met peren, niet met appels - Een goede autobestickering is geen kleine investering. Het lijkt slim om te gaan voor de laagste kosten, maar meestal betekent dit dat er minder kwalitatieve materialen worden gebruikt en/of de montage word verricht door minder ervaren of niet-gecertificeerde plakkers.

Wij werken met hoogwaardige foliesoorten, en gecertificeerde monteurs. Doordat we ruime kennis hebben over de door ons gebruikte materialen kunnen we ook altijd een gerichte offerte maken met de juist afgestemde foliesoorten voor jouw voertuig.

Don't: Teveel informatie - Je bent hovenier, maar doet ook electra, daken, tuinpaden, bestrating, beregening, onderhoud, ... en nog veel meer. Het liefst vermeld je alles wat je doet op de auto, zodat het in een oogopslag duidelijk is. Helaas. Uit onderzoek is gebleken dat meer dan 5 woorden niet meer in één oogopslag gelezen worden waardoor de communicatiewaarde van de belettering daalt. Daarnaast loop je de kans dat je een discipline vergeet want deze staat immers niet tussen al die andere diensten...

 

Don't: Logo in spiegelbeeld op de motorkap - Je hoort sirenes, kijkt in een reflex in de achteruitkijkspiegel en ziet duidelijk BRANDWEER in je spiegel. Het beste voorbeeld van een goede toepassing van gespiegelde tekst op de motorkap. Goed idee om ook jouw bedrijfsauto te voorzien van een gespiegeld logo voorop? Besef je dan wel dat wellicht de automobilist voor je het logo in zijn spiegel kan lezen, maar de 100 auto's die je ondertussen in tegengestelde richting hebben gepasseerd hebben het niet kunnen lezen...

En het ontwerp?

We hebben samen meer dan 40 jaar ervaring met het ontwerpen van autobeletteringen en zijn altijd bezig met nieuwe, opvallende en passende designs.

Kom gerust eens op de koffie, dan bespreken we samen hoe we jouw autoreclame, busreclame, vliegtuigreclame, bootreclame, fietsreclame of hoovercraftreclame de meeste communicatiewaarde mee kunnen geven!

Wow, de reclame zit er op! En nu?

Zet jouw auto zoveel mogelijk op een zichtbare plek zodat hij fungeert als een billboard!

Even schroefjes halen bij de bouwmarkt? Met jouw bus! Dagje strand? Met jouw bus!

Waar mogelijk adviseren we om jouw rijdende visitekaartje te showen.

Om de beletterde auto zo mooi mogelijk te houden zijn er een aantal zaken van belang:

- Was de auto de eerste paar dagen NIET, dit in verband met de folie die nog wat tijd nodig heeft om tot maximale hechting te komen. In de winter duurt dit langer dan in de zomer.

- Wanneer je de auto wast, doe dit met de hand. Folies houden niet van wasborstels, hiermee kan er beschadiging in de signing optreden. Ook geen hoge druk op korte afstand gebruiken!

- Reclame op de achterruit? Zorg dan dat de ruitenwisser is afgekoppeld. Wij kunnen ook glasdoppen leveren voor het afdekken van het ruitenwissergat van o.a. een Volkswagen Transporter.